Ladisfaction: Ladbrokes heruitgevonden in het Verenigd Koninkrijk
De zomer van 2025 markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Ladbrokes. Deze gevestigde waarde in sportweddenschappen slaat een radicale creatieve weg in. Onder de naam “Ladisfaction” wil de nieuwe reclamecampagne het merk opnieuw centraal plaatsen in de cultuur van Britse gokkers, met een focus op het menselijke, humor en persoonlijke beleving.
Een strategische bureauswitch voor vernieuwing
Waarom deze koerswijziging nu? Ladbrokes, intussen een dochteronderneming van de Entain Plc-groep, lanceerde “Ladisfaction” na een grondige marketingherstructurering, in gang gezet door de overname van Ladbrokes Coral. In juni 2025 werd het agentschap Atomic London gekozen als nieuwe hoofdcreatieve partner, ter vervanging van Neverland.
Deze vernieuwing maakt een duidelijke ambitie kenbaar: een einde maken aan de visuele en verhalende routine van de sector, en een identiteit bieden die dichterbij, grappiger en “echter” is.
Ladisfaction: één slogan, meerdere gezichten
De term Ladisfaction verwijst naar dat ultieme gevoel van voldoening wanneer weddenschappen, spellen en beloningen volledig op jou zijn afgestemd. Charlotte Emery, marketingdirectrice bij Entain UK, vat het zo samen:
“Wij wilden dat ons creatief platform Ladbrokes opnieuw in het hart plaatst van de Britse cultuur rond weddenschappen en kansspelen, en een merk toont dat toegankelijk, grappig en verrassend is. ‘Ladisfaction’ weerspiegelt die ambitie perfect, en we kijken ernaar uit om deze campagne in de komende maanden tot leven te zien komen.”
Volgens Ladbrokes beperkt deze campagne zich niet tot een reclameslogan: het is een belofte van consistentie en personalisering op alle contactpunten met de klant, of het nu gaat om de service, de fysieke winkels, de sociale media of evenementen.
Een steeds meer meeslepende creatieve aanpak
Ladisfaction wordt vertaald in drie opvallende televisiespots: “The Bet Builder”, “LadBucks Choices” en “Playing it Safe”; ze vieren wedmomenten waarin humor en het dagelijks leven elkaar ontmoeten. De leidraad? Dat elke gokker zichzelf herkent in die onverwachte kleine geneugten.
Jon Goulding, CEO van Atomic London, licht de visie achter de campagne toe:
“Een campagne die overal aanwezig zou zijn, zich zou ontwikkelen en evolueren in de tijd, en het nodige effect zou hebben om Ladbrokes opnieuw de plaats te geven die het verdient als merk nummer 1 in het land op het gebied van weddenschappen en kansspelen.”
Ladisfaction zal zich niet beperken tot televisieschermen. Om alle generaties gokkers te bereiken, wordt de campagne uitgerold via de volgende media: tv, BVOD, digitaal, betaalde sociale media, radio en buitenreclame.