Een nieuwe stap dichter voor FDJ bij de overname van Kindred
La Française des Jeux (FDJ), de Franse loterij-gigant, heeft een nieuwe stap gezet in haar overnameproject van Kindred Group, een Zweedse leider in online gokken. De overname werd inderdaad goedgekeurd door de Zweedse Autoriteit voor Financiële Markten (SFSA), volgens documenten die gisteren op de FDJ-website gepubliceerd werden.
Positief onthaald
In januari 2024 deed FDJ een bod van ongeveer 2,5 miljard euro voor de volledige overname van Kindred. Deze aankondiging werd snel positief ontvangen door de raad van bestuur van Kindred, dat zijn aandeelhouders unaniem aanbeval om het bod te accepteren.
Op 19 februari publiceerde FDJ een officieel document met alle informatie. Het voorstel van FDJ, met een aankoopprijs van SEK 130 (11,57 euro) per aandeel, waardeert Kindred op ongeveer 2,5 miljard euro. Deze waardering geeft een premie van 24% ten opzichte van de aandelenprijs.
Strategische overname
De aandeelhouders hebben een reactieperiode van 39 weken om op het overnamebod te reageren. De deadline valt dus op 19 november 2024. Gedurende deze periode zal Kindred statutaire wijzigingen doorvoeren om de verplichte aankoop van de aandelen goed te keuren. Een buitengewone algemene vergadering is gepland op 15 maart, waarbij 75% van het stemkapitaal nodig zal zijn om de statuten te wijzigen en de verkoop af te ronden.
Aandeelhouders die 27,9% van Kindred’s aandelen bezitten, waaronder zwaargewichten Eminence Capital en Corvex Management, hebben reeds positief gereageerd. Corvex Management, in het bijzonder, de grootste aandeelhouder, was al langer voorstander van de verkoop van het moederbedrijf van Unibet.
FDJ, optimistisch, hoopt de overname tegen 28 november 2024 af te ronden, in afwachting van een soepele overgang. Het bedrijf verwacht dat alle noodzakelijke goedkeuringen zullen worden verkregen, wat zelfs de totstandkoming van de overeenkomst zou kunnen versnellen. Deze fusie zorgt niet enkel voor een herdefiniëring van de operaties van FDJ, maar zal ook haar positie versterken in de markt.