Het laatste nieuws vanuit de Casinowereld!
Gambling club casino news gaming1

GAMING1 trekt zijn Dice Games terug uit de Belgische casino’s: welke gevolgen?

GAMING1, een belangrijke speler in de ontwikkeling van dice games in België, heeft enkele dagen geleden besloten om de toegang tot hun dice games te ontzeggen aan klasse 2 casino-uitbaters.

Verschuiving in het landschap van dice games

In een brief gericht aan casino-operatoren van klasse 2 of B+ kondigde GAMING1 aan dat het zijn dice games, van de lijst met beschikbare spellen verwijderde:

We informeren u dat vanaf 1 april onze GAMING1-spellen van het type ‘DICE’ voor onbepaalde tijd zullen worden verwijderd uit de lijst met spellen die beschikbaar zijn voor uw bedrijf.

Deze beslissing, waarvan de duur nog onbepaald blijft, roept veel vragen op over de toekomst van de dice games van GAMING1 en de gevolgen ervan voor spelers en operatoren.

Dice games, die strategie en toeval combineren, zijn erg populair bij Belgische spelers en de GAMING1 dice games behoren tot de meest populaire. Helaas zullen operators hun catalogus moeten reorganiseren om het verdwijnen van deze games te compenseren. Het is daarom ook mogelijk dat nieuwe spelers, de G1 games minder interessant gaan vinden, mede doordat ze niet meer alomtegenwoordig aangeboden worden. 

Verdwijnt GAMING1 volledig?

GAMING1 specificeerde in zijn brief dat dobbelsteenslots en tafelspellen beschikbaar zullen blijven in alle casino’s. Hun dice games zullen op hun beurt altijd toegankelijk zijn op hun eigen spelplatform en in casino’s van het type A+. De aanbieder verdwijnt dus niet helemaal uit het gaming landschap in België.

Een tijdelijk besluit of een onderliggende trend?

GAMING1 heeft niet de exacte redenen voor deze terugtrekking gespecificeerd en ook niet of deze permanent zou kunnen zijn.

Professionals uit de industrie zijn echter van mening dat dit een strategische beslissing van de groep is, omdat verschillende Gaming1-casino’s marktaandeel verloren aan andere platforms zoals die van Green Island en Mr. Sloth. 

Met deze aankondiging zet de Waalse Casinogroep in op het aantrekken van spelers naar zijn eigen platforms dankzij exclusieve content. Een gedurfd initiatief dat zeker niet zonder gevolgen zal blijven.

Wordt vervolgd!

 | 

In het hart van de Gambling Club staat onze toegewijde journalist, Maxime (32), wiens passie voor journalistiek verder gaat dan het simpelweg rapporteren van feiten.

Met een scherp oog voor detail en een onverzadigbare nieuwsgierigheid, streeft Maxime ernaar om de verhalen te ontdekken die ertoe doen, die onze gemeenschap vormen, en die de wereld om ons heen beïnvloeden. Met jarenlange ervaring in de kansspelen, variërend van verslaggeving bij lokale nieuwsberichten tot internationale onderzoeken, brengt Maxime een diepgaand inzicht in de complexiteiten van de hedendaagse nieuwslandschap.

Aanbevolen

Exclusief interview met Henk Wolff

Met meer dan tien jaar ervaring in de iGaming-industrie heeft Henk Wolff uitgebreide kennis opgedaan. Hij heeft met succes online casino’s ondersteund bij hun go-to-marketstrategie, met een focus op retentiemarketing en is actief geweest in de B2B-sector, zowel als affiliate als platformeigenaar.

iGaming Reclame: Frauduleuze 100 miljard dollar?

De iGaming-industrie is in volle expansie en biedt spelers wereldwijd meeslepende online ervaringen. Deze groei gaat echter gepaard met belangrijke uitdagingen, waaronder reclamefraude.

Waarom wint het casino altijd?

Wanneer je een casino binnenstapt, of het nu fysiek of online is, lijkt er altijd één onvermijdelijke vraag: waarom lijkt het casino, oftewel “het huis”, altijd de winnaar te zijn?