KSC: Verhogingen van de wettelijke stortingslimiet kunnen opnieuw behandeld worden
Na de implementatie van BECRIS, het nieuwe platform gekoppeld aan de Centrale Kredietregistratie, hadden Belgische spelers niet langer de mogelijkheid om hun wekelijkse speellimiet te verhogen. Hier kwam onlangs verandering in nadat de Kansspelcommissie aangekondigd heeft dat ze het nieuwe systeem succesvol hebben geïntegreerd.
De integratie is klaar
De Kansspelcommissie (KSC) heeft zojuist aangekondigd dat zij nu toegang hebben tot deze nieuwe applicatie en dat het opnieuw mogelijk is om een verhoging van hun wettelijke stortingslimiet aan te vragen. Hiermee komt een einde aan het wachten voor de hele kansspelsector die de verhoging van de stortingslimiet een maand lang niet heeft kunnen behandelen. Daarmee bleven spelers op hun honger zitten.
Verzoeken worden opnieuw in behandeling genomen
Alle verzoeken die tussen 1 mei en vandaag zijn ingediend, worden door het KSC verwerkt en de achterstand moet snel worden weggewerkt. Operators die openstaande verzoeken hadden, kunnen deze opnieuw verzenden. De operatoren kunnen dus opgelucht ademhalen na een maand lang verhoogde activiteit op de klantendienst.
“Het klopt dat spelers meer naar support kwamen met deze vragen, maar de impact viel al bij al nog mee.” “De spelers hadden begrip voor de situatie dus we kunnen terug naar de orde van de dag!”
Sarah*, Support agent van een Belgisch Casino.
*Om de identiteit van de werknemer te anonimiseren hebben we gebruikgemaakt van een valse naam.